נגישות

רשות שדות התעופה מחויבת ורואה עצמה אחראית למתן תשתית פיזית ולמתן שירות שוויוני לנוסעים עם צרכים מיוחדים.

על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במדינת ישראל, האחריות לטיפול בנוסע נעזר ובכבודתו החל מכניסתו למבנה הטרמינל, או מרגע ירידתו מהמטוס, חלה על חברת התעופה עמה טס הנוסע. אי לכך, השירות בנמל תעופה בן-גוריון ניתן בפועל על ידי חברות שירותי הקרקע  (Handling). השירות כולל ליווי וסיוע לנוסע הנעזר בהיותו בתהליך נוסע.
להזמנת נציגי השירות של חברת שירותי הקרקע בטרמינל 3 . פס מוביל מנחה נוסעים נעזרים מהכניסה לשער 32 ישירות אל העמדה המיוחדת לשירות נוסעים בעלי מוגבלות – הזקוקים לליווי מיוחד או לכסא גלגלים – בתוך אולם הצ'ק אין (רישום לטיסה). העמדה מאוישת מרבית חודשי השנה.

בהתאם להוראות החוק קיימים בחלק מדלפקי השירות מערכות עזר מסוג לולאת השראה לאנשים עם מוגבלות בשמיעה.
המערכות המותקנות בנתב"ג מיועדות לאנשים עם מכשיר שמיעה וכן המערכת כוללת אפרכסת המאפשרת שימוש גם לכאלה שאינם מצוידים במכשיר שמיעה או רכיב טלקויל במכשיר השמיעה.
הנהלת נתב"ג התקינה מערכות אלה בדלפקים רבים בכלל אולמות הטרמינל כדלקמן:
• דלפקי רישום לטיסה
• דלפקי בידוק ביטחוני
• דלפקים בשערי היציאה
• דלפקי ביקורת גבולות
• דלפקי מודיעין
• דלפקי איתור כבודה
• כל עמדה בה מותקנת לולאת השראה מסומנת בשילוט המקובל.

מערכת עזר לשמיעה.jpg

טרמינל 1 – בתכנון הטרמינל הושם דגש מיוחד לנושא הנגישות לנוסעים עם מוגבלויות.
נוסעים בעלי מוגבלות הזקוקים להסעה מיוחדת אל המטוס או מהמטוס יודיעו על כך לחברת התעופה או לסוכן הנסיעות בעת הזמנת הטיסה.
המתקנים בטרמינלים מותאמים  וכפופים לתקן הנגישות המקובל בישראל.

מעבר בין טרמינלים – לרשות הנוסעים שירות הסעה חינם בשאטל פנימי. רכב השאטל עומד בתקני הנגישות.

למידע נוסף ראה קטגוריה תחבורה "שאטל".

בידוק בטחוני ורישום לטיסה – נוסעים נעזרים יקבלו קדימות בבידוק הביטחוני ויקבלו סיוע כמפורט לעיל.

אבי אסא – ממונה נגישות
דוא"ל :  [email protected]

למידע נוסף>

כתיבת תגובה

Scroll to Top